Huisregels en AVG
- Afspraken dienen telefonisch minimaal twee werkdagen van tevoren te worden geannuleerd, doet u dit per email dan moet het minimaal drie werkdagen van tevoren. Bij niet nagekomen of niet tijdig afgezegde afspraken zal de gereserveerde tijd naar redelijkheid en billijkheid in rekening worden gebracht.
- Bij spoedgevallen (kapotte of verloren beugels, pijnklachten) eerst telefonisch een afspraak maken.
- Wij willen het eerste consult graag direct met u afrekenen, dit kan kontant of per pin worden voldaan. U krijgt de nota mee om in te dienen bij de verzekering.
- De afspraak voor het plaatsen van de beugel wordt pas gemaakt als de documentatiekosten voldaan zijn.
- Onze betalingsvoorwaarden zijn conform die van de Nederlandse Maatschappij ter bevordering van de Tandheelkunde (NMT), deze kunt u opvragen.
Wij verzoeken u bij ieder bezoek uw (pasje met) barcode mee om u aan te kunnen melden bij de aanmeldzuil. Het aanmelden lukt alleen met uw barcode. Bij het maken van een afspraak, na afloop van de behandeling, vragen wij wederom om uw barcode. Dit voorkomt eventuele persoonsverwisseling bij het maken van een afspraak.
Uw privacy en uw persoonsgegevens
Wij informerenu graag over deverwerkingvanuwpersoonsgevens.
Uw persoonsgegevens en medische gegevens slaan wij digitaal op. Dit doen wij om goede zorg aan u te kunnen verlenen. Het opslaan van uw gegevens doen wij volgens ons privacy- en dataveiligheidsbeleid. U gaat hiermee akkoord doordat u uw zorg door onze praktijk laat uitvoeren. Door dit formulier te ondertekenen en aan ons te geven, geeft u aan van uw rechten kennis te hebben genomen, en akkoord te gaan met onze verwerking.
Zo gaan wij met uw persoonsgegevens om:
- Uw persoongegevens slaan wij op en gebruiken we zodat wij goede zorg aan u kunnen verlenen.
- Uw gegevens geven wij alleen door aan derden door als dat nodig is voor het leveren van goede zorg. Indien hiervoor op basis van de wet specifieke toestemming is vereist, vragen we die vooraf aan u.
- Uw gegevens verwerken wij op basis van de behandelovereenkomst zoals beschreven in de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO).
- U kunt onderdelen van uw persoonsgegevens bekijken. Stuurt u ons dan een schriftelijk verzoek.
- Als u vindt dat de gegevens die wij van u hebben opgeslagen niet correct zijn, mag u ons schriftelijk vragen om uw gegevens aan te passen.
- U kunt ons vragen om uw persoonsgegevens te wissen. Als wij dit doen kunnen wij (mogelijk) niet langer verantwoorde zorg aan u verlenen. De WGBO vereist een bewaartermijn van 15 jaar. Daarom zullen wij in dit geval uw gegevens niet wissen, maar labelen als ‘niet actief’.
- U kunt uw toestemming tot onze verwerking van uw persoonsgegevens intrekken. Wij kunnen dan (mogelijk) geen verantwoorde zorg garanderen. Wij labelen uw gegevens in dit geval als ‘niet actief’.
- U kunt bij ons bezwaar maken als u het niet eens bent met de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken.
- U krijgt bericht van ons als er iets mis is gegaan met uw persoongegevens.
- Uw gegevens verwerken wij niet langer dan nodig is voor het leveren van goede zorg. Wij houden ons aan de bewaartermijnen van de WGBO.
- Al het bovenstaande geldt ook voor persoonsgegevens die wij via derden ontvangen.
- Om onze behandelingen te kunnen declareren worden ze gedeeld met onze factoringmaatschappij. Door een afspraak bij ons te maken, gaat u akkoord met het delen van bovengenoemde gegevens en het factureren per mail daarvan.